nuffnang

Tuesday 21 June 2011

rasa sakit hati menerjah diri.

hola..
okeh last sem is sem 3..
iaitu sem pendek..
13/06/2011
aku da berjaya tamatkan semester yang ketiga..
syukur sangat..
tapi aku agak kuciwa ngan carry mark aku..
sangat tak berbaloi ngan ape yang aku wat..
aku dapat asekan agak mustahil aku nk
dapatkan kedua-dua subjek tuh A..
siyes..firasat aku sangat kuat..
tapi aku masih mengharap keajaiban berlaku..
ape pun aku da berjuang..

actually bukan nie yang aku nak kongsi..
aku nak kongsi mengenai 
perkara yang berlaku dalam hidup aku sebelum exam..
aku agak sakit hati apabila
orang asyik panggil aku jahat..
jahat sangat ke aku???
memang aku kuat mengusik but itu bukan jahat kan??
sampai aku ase down yang amat sangat.
tapi ape boleh buat..
mulut orang bukan boleh tutup..
yang lagi buat aku sakit hati 
orang yang mungkir janji..
sumpah..
sku cukup tak suke orang macam tuh..
orang lain akan kate itu perkara kecik..
tapikan kalau dibiarkan
makin hari makin melampau..
aku tak nak lah sebut nama kawan aku tuh
tapi aku sedih sangat..
sebab aku nie jahat sangat bagi budak-budak rumah
so ape yang aku wat sume macam 
menunjukkan aku paling bnyak wat salah.
ade sorang housemate aku tu lagi lah
asyik backup housemate aku sorg lagi..
sume minah nie wat sume betul..
aku jek salah..
yang minah nie pulak
penat lah,apelah..
padahal kat umah tuh bukan wat ape pun..
aku terasa sangat2..
macam aku kene pinggir jek dalam umah tuh..
ntahlah.
aku memang sakit hati..
orang akan kate nie perkara kecik..
sebab orang tak tahu perkara kecik tuh
yang akan mengubah tanggapan seseorang terhadap
orang lain..

untuk korang..
siyes aku ase sgt sakit hati..
aku tak tahu nak kate ape da..
selama nie aku jage hati korang
tapi hati aku 
aku x ase korang penah jage.
asenye selama aku kawan ngan korang
aku tak penah mungkir janji..
if aku cakap nk keluar
even aku penat pon
aku tetap keluar..
tak de lah aku bg alasan..
tak de pon org kasihankan aku.
takde pon orang kate aku baek..
korang akan kate aku jahat lagi adalah.
tapi korang kene egt..
orang yang korang panggil jahat niela
kawan korang
yang baik ade nak kawan ngan korang??
kalau setakat hipokrit..
gune waktu susah..
baek tak payah lah..
aku prefer hidup sorang2..
tak yah nak mengadap org yang sarcastic..

4 comments:

Liyana said...

weyh marah lg ke...
yg lpas tue lupakan je la..
x comey la ko mrah2 nie =p

Unknown said...

aku x marah da..tp sakit hati aku x hilang lagi..bengang kot.

Alif said...

saba je la k,byk hikmahnye...hehe,btul ckp yana tu,
x comel la marah2 ...

Unknown said...

alif:ngah sabar la nie..kalu x sabar,tnye yana ..haha

Post a Comment

nuffnang