nuffnang

Tuesday 2 August 2011

tak nak mama sakit lagih!!

last week blek ipoh..
actually memang nak balik ipoh pon last week..
tapi bajet macam malas jek..
sebab this week semua budak2 rumah balik..
then hari rabu malam khamis
along text me that mama injured..
aku da tak keruan da..
aku sangat-sangat riso..
selagi aku tak tengok mama
memang aku tak keruan
aku tak mampu berfikir..
then aku decided nak skip kelas jumaat tuh
then balik khamis tuh jugak..
memang aku nekad..

tapi mama tak bagi..
aku call mama
mama cakap mama okay..
tapi aku tau..
mama kesakitan..
mama memang kuat..
bijak sembunyikan kesakitan..
sungguh..
aku boleh dengar dari suara mama...
aku mahu pulang!!!
tapi mama tak mengizinkan..
aku sedih sangat..
hari khamis tuh..
memang aku hanya mengira masa
sahaja..
bila sampai hari jumaat aku gembira sangat..

lepas kelas aku terus dapatkan bas..
aku tak nak naik train..
sebab train pukul 6 ptg baru ada..
aku mahu segera pulang..
menjengah keadaan mama..
aku sampai di puduraya pukul 3.05 ptg..
aku berjaya dapatkan tiket bas ke Ipoh
dengan kadar segera..
aku sanggup tak makan dari pagi..
aku nak jumpa mama..
itu nawaitu aku..

sampai di Ipoh(rumah)
aku lihat mama..
hanya tersenyum lihat aku..
sungguh aku sayu tapi tidak aku lihatkan..
aku lihat luka mama 
tak teruk namun
aku dapat rasakan kesakitan yang mama alami..
kaki mama bengkak teruk dan lebam..

to mama:
mama..
please take care of urself ma..
i love u so much..
eila tak tahu macam mane 
tapi eila syg mama
eila tak nak kehilangan mama
mama sangat bernilai dalam hidup eila..
biar eila yang sakit..
eila taknak mama sakit..
banyak sangat mama tempuh dalam hidup
sepanjang membesarkan kami..
kami sayang mama..
please take care of urself...


No comments:

Post a Comment

nuffnang