nuffnang

Tuesday 26 April 2011

cantik menarik ker???


hola hola guys..
okeh let's begin...
cheeewaaaaahhhh
tau lah baru lepas tengok citer harry potter..
hahahaha..
kelas tak ada..
bosan..
so tengok lah..
tadi terbukak blog orang..
mestilah orangkan..
tak kan orang-orang..
dasat orang-orang sawah ada belog..
okeh..
aku tiba-tiba terfikir..
nie pendapat ehh..
bukan nak gaduh..
kalau nak jom pergi gelanggang..
macam nie..
pas baca blog orang
aku baru terfikir..
kebanyakkan orang yang cantik mesti sahabat handai die ramai..
tapi info yang bagi apa la sangat..
baek aku tengok dokumentari jek.
and then aku terpikir..
(aku memang suka bahasa rojak..harap maklum yek)
cantik itu satu bonus namun cantik itu juga
mampu makan diri sendiri
faham tak??
tak faham..
okeh..
erti kata lain..
kebanyakkan orang yang cantik akan 
membuatkan ramai manusia melihatnya
namun korang sedar tak
bahawa keadaan itu akan mencetuskan 
perkara yang tidak diingini..
korang perlu ingat..
kita sebagai manusia 
dan sebagai anak
membawa nama baik ibu bapa..
(sila renungkan di situ)
if something bad happen to us..
people will think that very negative perception
absolutely yes..
suatu hari nnt
if kita panjang umur aku teringin
nak tengok..
orang-orang cantik tuh akan
letak tak gambar mereka 
yang penuh dengan kedut-kedut???
kene ingat..
kecantikan tak akan menjanjikan apa-apa..
tapi sebaliknya amal ibadat..
kalau muka cantik tapi perangai 
HAPRAK..
baek tak payah...
lelaki pantang nampak perempuan cantik or
dahi licin
laju jek..
pas tuh bile kene tinggal salahkan 
kaum hawa yang lain..
ehhh hello..
sila bertaubat la yek..




No comments:

Post a Comment

nuffnang