nuffnang

Tuesday 5 April 2011

prinsip hidup

***************
mencintai tidak semestinya memiliki..

yup..
inilah pinsip hidup aku..
mlm2 yang sunyi nie membuatkan aku
terkedu seketika...
mengenangkan kisah hidup aku...
bg aku
aku terlalu muda utk mengenali ape itu cinta..
cinta pon aku x tau maksudnya..
mungkin satu hari nnt..
mungkin jodoh aku akan mengajar aku ertinya..
dan mungkin semua itu hanya palsu..
kenapa aku mengamalkan prisip ini???
aku bukan ada pengalaman bercinta...
tp pengalaman orang tersayang...
seseorang yang amat mencintai kekasihnya..
becinta selama hampir 4 tahun..
namun putus ditengah jalan...
kecewa yang amat orang itu...
tanpa restu ibu bapa pihak sana..
mustahil masjid boleh dibina...
btol x???
aku melihat kekecewaan dia..
kekecewaan orang tua nya..
bagaimana ibunya menangis meraih simpati terhadap
lelaki itu supaya berfikir mengenai hubungan mereka..
keluarga lelaki itu sudah pun datang merisik
hanya merisik..
dimana salahnya..
sehingga mereka tidak mengizinkan 
hubungan lelaki tersebut dengan wanita pilihannya..
tidak pernah ibu wanita itu menangis 
semata-mata
memohon simpati
terhadap orang luar..
tapi dengan lelaki tersebut..
ya...
namun kini sudah hampir 4 tahun juga kisah ini...
wanita itu sudah menjadi tunangan orang lain...
ALHAMDULILLAH...
wanita itu telah menjumpai lelaki yang mencintainya..
orang yang paling gembira adalah
kedua ibu bapa wanita itu...
sungguh...
wanita itu sangat bahagia..
lelaki itu...
tidak tahu dimana..
mungkin berada di kampungnya..
bersama ayah dan bonda nya..
biarlah..
semoga keperitan yang dialami oleh 
wanita ini akan mereka sekeluarga merasai..
what goes around will comes around..
remember that...

sbb kisah inilah..
aku takut utk mendekati lelaki..
aku takut dikecewakan..
mmg aku mendengar lagu2 cinta..
segalanya indah belaka..
tapi aku x pasti kenapa..
semoga Allah ta'ala membimbing diriku ke jalan yang benar..
semoga iman aku tidak tergoyah walau sedikit pon..
dan semoga aku dapat berbakti kepada kedua
orang tuaku serta ahli keluargaku yang lain..


YA ALLAH..
BERKATILAH AHLI KELUARGAKU..
SEMOGA APA YANG BERLAKU MENJADI IKHTIBAR DALAM HIDUP KAMI..
SUNGGUH..
AKU MAHUKAN KEHIDUPAN YANG LEBIH BERMAKNA
BERSAMA AHLI KELUARGAKU...
YA ALLAH PELIHARALAH IMAN KAMI 
SERTA AMALAN KAMI...
SEMOGA KAMI MENJADI UMAT YANG DIREDHAI OLEH MU..
AMIN...









No comments:

Post a Comment

nuffnang