nuffnang

Monday 11 April 2011

perempuan cantik untuk lelaki kacak,lelaki kacak untuk perempuan cantik..perempuan tak cantik untuk lelaki kacak ada tak ???

sebenarnya kan..aku tak tau kenapa aku tiba-tiba menaip pasal entry nie..siyes lately aku rasa sangat humble..i dont know why..maybe because apa yang aku harapkan sebelum ini membuatkan aku rasakan aku sangat tak patut mendapat semua ini..


okay..back to my title..actually aku cakap pasal ini sebab aku terfikir bahawa setiap kejadian yang berlaku dalam kehidupan seharian aku amatlah membuatkan aku seperti budak perempuan yang tidak tahu segala benda(budak perempuan ke??da nk msuk 19 da pon..bukan  budak da tuh)..bagi aku apa yang terjadi ada hikmahnya...dan yang aku ceritakan harap korang dapat renungkan..


bagi aku..setiap lelaki kacak hanya akan berminat kepada wanita yang cantik..dan begitu juga wanita yang cantik akan meminati lelaki yang cantik kacak..sungguh..itu adalah hakikatnya...kalau korang tanya semua orang..mereka akan menyatakan mereka mahukan seorang kekasih yang sempurna..contohnya mempunyai isteri/suami yang cantik/kacak,putih,tinggi,berharta dan sebagainya..namun pernah tak korang terlintas bahawa untuk mendapat jodoh sebegitu amatlah sukar..mungkin kalian akan dapat gerangan sebegitu namun tengok atau tidak sikap dia..


1)hormat ke si dia kepada ibu bapa kita
2)ego ke si dia
3)beribadat ke si dia
4)mampu ke si dia membawa kita ke jalan yang benar
5)mampu ke si dia bersama kita merentas lautan gelora bersama
6)adakah si dia layak menjadi seorang bapa/isteri kepada anak2 kelak
7)dapatkah si dia mempertahankan kita tak kira apa jua yang berlaku
8)layak kah kita untuk bersama si dia
9)beriman kah si dia untuk kita
10)sayangkah si dia terhadap kita atau sebaliknya


sometimes kita tak sedar semua itu..but kita akan tersedar bila da rasa perit..itu hakikatnya..
tapi pernah tak korang perasan bahawa lelaki yang kurang kacak dan wanita yang kurang cantik juga mempunyai perasaan dalam diri mereka..bayangkan jika mereka sering di malukan dan di hina di depan orang ramai oleh lelaki tau wanita yang mempunyai paras rupa yang menawan namun sedar kah kalian bahawa semua itu adalah palsu kerana jika wanita atau lelaki yang mempunyai paras rupa yang menawan dan mereka melakukan perlakuan sedemikian pernah tak korang sedar yang mereka mempunyai perangai yang sangat buruk!!!


okeh kat sini aku tak ada niat nak buruk kan orang but aku just terfikir..manusia memang begitu.tak pernah puas dengan apa yang berlaku di sekeliling..must remember!!!tak perlu menghina orang lain sebab kita pon belum tentu bagus dalam semua bidang dan lagi satu selalunya wanita atau lelaki yang tidak mempunyai wajah yang menarik mereka mempunyai keistimewaan dalam diri mereka..mereka mampu berdiri teguh dengan titik peluh mereka sendiri berbanding dengan orang lain..kena ingat bahawa mereka lebih bagus dari diri kita sendiri..


*********************************************************

aku harap apa yang aku share ini
bukan untuk menyakitkan hati sesiapa
malah bukan ciplak sape2 ehh..
ini ciptaan aku
malam2 dapat idea menaip..
hehehe..
harap kalian faham maksud aku...
weeeeeeeeee
have fun guys..
renungkan sendiri okies~~

first time taip entry panjang2..hehhe
best la plak ehh..

No comments:

Post a Comment

nuffnang